Seppo Kuisma
Rysky-maansiirtovaunut
Laadukkaat Rysky-maansiirtovaunut valmistetaan Suomessa. Maansiirtovaunujen kantavuus on 10-20 tonnia ja tilavuus 5,2-11 kuutiota, korokelaidoilla 19 kuutioon asti. HARD-mallien kantavuus on 16-20 tonnia, tilavuus 9-19 kuutiota.
Maatalouden ja urakoinnin tarpeisiin
Kaikissa perävaunuissa on yksi kippisylinteri ja automaattisesti lukkiutuva hydraulinen takalaita. Perävaunut valmistetaan Suomessa Seppo Kuisma Oy:n toimesta. Kaikkien maansiirtovaunujen lavojen seinät ja pohja ovat kestävää Hardoxia. Maansiirtokärryt soveltuvat maanajon lisäksi korokesarjalla varustettuna myös viljanajoon ja lumenajoon.
Vakiomallisto
- Kantavuudet 10 - 20 tonnia
- Kiinteälaitainen HARDOX-lava, jonka sisäkulmat ovat viistetyt. Rakenteen ansiosta lavan alareunaan muodostuu tukeva pitkittäinen kolmiopalkki.
- Matalarakenteinen, silti korkea maavara
- Automaattinen lukkiutuva hydraulinen nouseva takalaita.
- Lisävarusteena tukeva korokelaitasarja, joka ei vaadi välitukia
HARD-mallisto
- Ammattikäyttöön suunniteltu ja laajasti varusteltu
- Lavan materiaalina 6 mm HARDOX-pohja sekä 4 mm HARDOX-laidat
DUAL-takalaita, manuaalisella ovella (lisävaruste)
- Vakiona Steel 100-200 malleissa on hydraulisesti ylös nouseva ja alas laskeva, automaattisesti lukkiutuva takalaita.
- Lisävarusteena on DUAL-malli, jossa takalaudan runkoon on rakennettu sivulle kääntyvä sisäluukku ja lavan perä on kokonaan auki, pitkälle tavaralle tai koneen kuljetuksiin.
Kami (lisävaruste)
- Alas kääntyvä hydraulinen takalaita, lavan takapää aukeaa täysin vapaaksi.
- Laita voidaan avata vaakasuoraan asentoon lavan pohjan suuntaiseksi.
- Voidaan valita nousevan takalaidan tilalle.
Kami-Combi (lisävaruste)
- Alas kääntyvä matala hydraulinentakalaita sekä lisäksi riippuva ja sivulle kääntyvä ylempi laita.
- Lavan takapää on avattavissa täysin vapaaksi.
Katso myös kiinteälaitaiset perävaunut ja avattavalaitaiset perävaunut.